Yang yoga

Het yang gedeelte is het fysiekere actieve gedeelte en zijn vooral staande houdingen (asanas) waarbij er gelet wordt op ademhaling beweging en uitlijning. Spieren worden opgewarmd en versterkt. In onze westerse wereld hebben wij een zittende levenshouding aangenomen waardoor de gewrichten belast worden van rug, bekken, nek,... Spieren verkorten of staan onder constante spanning waardoor zij continu aan het werk zijn. Je lichaam is uitgeput en uit balans. Yang yoga werkt spieropbouwend verhoogt je kracht, uithoudingsvermogen en immuniteit.

Yin yoga

Is een rustige langzame  vorm van yoga waar je meestal liggend/zittend langer in een houding blijft. Hierdoor kan de enrgie terug vrij stromen in je bindweefsel en heft het blokkades op in je lichaam. De houdingen worden ong. 3 min aangehouden met ondersteuning van bolsters, blokken, een deken. Hierdoor ontspannen de spieren en kan er ingewerkt worden op het bindweefsel en de gewrichten , die naarmate we ouder worden minder elastisch zijn waardoor we stijf worden. Yin yoga kalmeert en zorgt voor balans tussen lichaam en geest.

Soft Vinyasa

Ik geef een zachte vorm van Vinyasa yoga ideaal om te starten, wanneer je nog nooit aan yoga hebt gedaan, of je een rustige stijl wil beofenen. Vloeiende zittende en staande houdingen die in een flow gegeven worden met aandacht voor de ademhaling. De houdingen volgen elkaar rustig op. 

Meditatie/Relaxatie

Je moet echt geen monnik zijn om de positieve veranderingen van meditatie te ervaren. Meditatie kan je een rustiger meer ontspannen leven bezorgen. Zodat je met meer concentratie, focus en minder stress de ups en downs van het leven aankan. Tien minuutjes per dag kunnen al een significant verschil maken.

Zintuigen relaxatieyoucandoyoga
00:00 / 08:24
Pauze/reset
Ontsnappen aan de drukte